marți, 20 martie 2012

reconditionare barca fibra de sticla

La sfarsitul anului trecut prin decembrie, am scos barca de la apa si am adus-o la un bun prieten la curte. Ideea pentru care am adus-o era sa o reconditionez. Nu era un moft, barca trebuia si merita sa fie ingrijita, fusese intretinuta prost, fusese reparata prost de cine o mai reparase. Vopseaua se exfoloase pe ici pe colo, acum aveam mai multe culori, sau mai bine spus mai multe nuante de verde.....Mai aveam cateva probleme care nu mai sufereau amanare, daca vroiam sa ma mai bucur de barca inca cativa ani.
Fibra suferise exfolieri acolo unde se facusera reparatii, chila fusese tocita si in unele locuri se vedea lemnul, lemn care statuse in apa ceva timp.

asa arata barca atunci cand am scos-o din apa la sfarsitul lui noiembrie anul trecut.

se vede cum vopseaua este exfoliata....cum sunt crapaturi pe copastie si multe alte probleme.

Mi-am facut un necesar de materiale si scule pentru reconditionare:

Lista scule:
Bormasina
Flex
Fierastrau pendular
Set surubelnite/chei fixe..
Masina de slefuit cu vibratii
Disc pentru flex pe care se pue smirghel
Discuri lamelare cu smirghel
Spacluri inox
Manusi protectie unica folosinta/ lacatus
Ochelari protectie
Masti de praf
Pensule
Trafaleti si rezerve

Lista materiale:

Rasina si intaritor
Fibra de sticla ( stratimat)
Pudra de talc
Smirghel -80/100/150/200
Chit cu fibra de sticla auto
Vopsea pentru barci EMEX
Vopsea antivegetativa CHIMTITAN
Capac cu rama pentru bas pupa
Diluant pentru vopsea
Tacheti inox
Ocheti inox
Nituri POP
Strapazane inox
Balamale

Cum a dat un pic caldura m-am apucat cu harnicie de curatat vopseaua veche de pe exterior. Am inceput timid cu smirghleul cu masina cu vibratii, dupa care am trecut la flex cu discuri abrazive cu arici puse pe discul flexibil. Daca nu intri tare in fibra si ai un pic atentie iese mai repde si mai bine.
Am taiat gaura pentru rama capacului. Termanand cu taiatul si smirgheluitul vopselei vechi am trecut la reparatii. Am inlocuit fibra care a incepus sa se exfolieze, am reparat crapaturile cu chit cu fibra cat si cu chit facut din rasina si pudra de talc.



Asta este capacul despre care am scris mai sus. Nu prea aveam locuri unde sa imi pun si eu diverse lucruri care sa nu ma impiedic de ele prin barca.

In interior am bagat flexul cu o perie de sarma, indepartand vechea vopsea.


Intai am inceput vopsitul in interior. Verde.
Incepe sa prinda culoare, incep sa prind si eu curaj si incepe sa imi placa lucrarea.
Introc barca pe capre si o vopsesc pe exterior. Doua maini pe interior, doua maini pe exterior, totul cu vopsea poliuretanica verde.
Dupa uscare am aplicat pe exterior si vopseaua antvegetativa, doua maini.


Am vopsit podina de lemn si capacul cu albastru.
Am refacut suporturile de lemn care tin strapazanele, am montat strapazanele, ochetii pe oglinda, ochetul pentru troliu peridoc din prova, tachetii prova si tachetul pupa.
Am botezat-o, i-am lipit steagul Romaniei.....si gata lucrarea.

Pe data de 18  martie 2012 am lansat la apa barca pe care Vlad (fiul meu) a botezat-o ALFY.

Cam asta este pe scurt povestea reconditionarii unei barci de fibra de sticla.

2 comentarii:

  1. Frumos!Felicitari!Scumpa toata treaba?

    RăspundețiȘtergere
  2. Salut, de unde ai luat capacul cu rama pentru bas și cât a costat. Vreau să pun și eu la o barcă Pescăruș.

    RăspundețiȘtergere